• http://www.royalvfx.com/images/royal_pics/slideshow/showcase_5.jpg?????
  • http://www.royalvfx.com/images/royal_pics/slideshow/showcase_4.jpg????
  • http://www.royalvfx.com/images/royal_pics/slideshow/showcase_11.jpg?????
  • http://www.royalvfx.com/images/royal_pics/slideshow/showcase_6.jpg
  • http://www.royalvfx.com/images/royal_pics/slideshow/showcase_2.jpg?????
  • http://www.royalvfx.com/images/royal_pics/slideshow/showcase_9.jpg
  • 3DS Max - Vray and other software
  • 3DS Max - Vray - Photoshop
  • 3DS Max - Vray and other software
  • Photoshop - Real Pics
  • 3DS Max - Vray and other software
  • Robotic Hand: Real Movie - After Effects
Print

« جدال موش‌ها و آدم‌ها / فیلمی که جلوه‌های وی‍ژه بصری آن چشم داوران جشنواره فجر را گرفت »



سینما - امسال در بخش نگاه اول جشنواره فیلم فجر لوح تقدیر بهترین دست‌آورد هنری یا فنی به روانبخش صادقی برای ساخت جلوه‌های وپژه بصری فیلم «فیلادلفی» تعلق گرفت.




به گزارش خبر آنلاین، صادقی در مورد کارش در این فیلم می‌گوید: «در فیلم سینمایی فیلادلفی علاوه بر جلوه‌های بصری گوناگون، در حدود 100 پلان وجود دارد که موجودات زنده (موش) با فضای رئال و بازیگران درگیر می‌شوند و این پلان‌ها به شکلی کاملاً طبیعی با جلوه‌های ویژه رایانه‌ای از سوی عوامل داخل کشور تولید شده‌است.»
به گفته او ، «در زمینه جلوه‌های ویژه بصری ساختن موجودات با شکل و فرم و حرکات طبیعی در فضای رئال و به ویژه در ارتباط با بازیگران رئال از جمله دشوار‌ترین بخش‌ها است چون کوچک‌ترین ناهماهنگی میان این جلوه‌ها با بازیگران و فضای رئال به دلیل مقایسه ناخودآگاه حافظه و چشم انسان با واقعیتی که تجربه بصری آن را از پیش دارد، کاملا قابل تشخیص بوده و غیر واقعی جلوه می‌کند.»



 
صادقی با این اشاره که استفاده از پرده سبز و کروماکی، اضافه کردن شلیک گلوله و توپ، نقاشی و فضاسازی دیجیتالی، انفجارات مختلف و بازسازی فضاهای رئال از جمله کار‌های انجام شده برای این فیلم است، می‌گوید:« در این فیلم از آخرین تکنیک‌های روز دنیا برای خلق موجودات زنده با شکلی کاملاً واقعی و حرکاتی طبیعی از سوی متخصصین داخلی و بدون حضور هیچ متخصصی از خارج از کشور بهره گرفته شده و به لحاظ فنی نیز بر اساس ابعاد و استانداردهای جهانی، کار شده که این ابعاد هم از نظر ظرافت‌های اجرایی و هم زمان و حجم پردازش اطلاعات کار را چندین برابر دشوار می‌کند. در تولید برخی از پلان‌های فیلم بیش از 200 لایه بکارگرفته شده است.»



 
این فیلم با نگاهی خاص به موضوع غزه و مظلومیت فلسطینیان می‌پردازد و نزدیک به 17 دقیقه از فیلم با جلوه‌های ویژه رایانه‌ای تلفیق و تولید شده است. صادقی می‌افزاید:«بیش از 18 نفر در گروه جلوه‌های ویژه بصری این فیلم طی 10 ماه بصورت شبانه روزی فعالیت داشته‌اند که جلوه‌های ویژه کار شده در نوع خود بسیار پرکار و پیچیده بوده که در ‌‌نهایت کاملاً طبیعی و هم پای جلوه‌های ویژه سینمای روز دنیا از آب در آمده است.»
این فیلم جزو معدود فیلم‌ها در ایران است که بخش اعظم آن در داخل تونل اتفاق می‌افتد ، به گفته طراح جلوه‌های ویژه «فیلادلفی»، «بر همین اساس حدود 100 پلان کار شده است که موش‌های وحشی داخل تونل زیرزمین به انسان‌ها هجوم می‌آورند. در این پلان‌ها بازیگران با این موجودات که با جلوه‌های ویژه رایانه‌ای ساخته و پرداخته شده است درگیر می‌شوند تا آذوقه و داروهای همراه آنان را که در تلاشی انسان دوستانه برای سایرین حمل می‌کنند، از چنگشان به در آورند.»
 
 این فیلم به کارگردانی اسماعیل رحیم زاده‌ و مجتبی اسدی پور و با تهیه کنندگی عزت‌اله جامعی ندوشن و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است.
دیپلم افتخار این بخش هم به انیمشن «تهران 1500» تعلق گرفت.